Fizik Tedavide Sık Sorulan Sorular

Fizik tedavi ihtiyacı olan hastaların, bulaşıcı hastalıklar, hastanelerde yapılan tedavinin yetersiz kalması, hastaneye gitmekte zorluk çekmesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı ev ortamında aldığı, hasta odaklı, hijyenik ve kişiye özel birebir yapılan tedavidir.

Hastalık, yaralanma, engel ve sağlıkla ilgili diğer durumlardan dolayı meydana gelen ağrı ve fonksiyon bozukluklarında; hekimin tanısına göre, fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik ölçme ve değerlendirme yaparak bunların doğrultusunda tedavi programını planlayan ve uygulayan kişidir.

Felç (İnme) hastaları, Parkinson, MS, Omurilik Yaralanmaları gibi nörolojik hastalıklarda ; menisküs yaralanması, kalça-diz protezleri, ön çapraz bağ ameliyatları ve kalça kırığı gibi ortopedik hastalıklarda; serebral palsy, skolyoz, tortikollis gibi pediatrik hastalıklarda, ve günlük yaşam aktivitelerinde zorluk çeken ve kasları zayıflayan geriatrik hastalıklarda evde fizik tedavi uygulanabilir.

Evde Fizik Tedavi Fizyoterapistler tarafından uygulanır. Fizyoterapistler, üniversitelerin 4 yıllık Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nden lisans diploması alarak Fizyoterapist olarak çalışmaya hak kazanırlar.

Fizik tedavi seansları ortalama 1 ile 1,5 saat arası sürmekle birlikte hastanın yaşı, hastalığı, fiziksel durumu göz önüne alınarak yapılan değerlendirmeler sonucu uygulanacak seans sayısı belirlenir.

Hastalardan ilk değerlendirme ücreti alınmamaktadır. Değerlendirme seansı sırasında hastalığınız ve nasıl bir yol izlenmesi hakkında detaylı bilgi alırsınız. Seans ücreti ise uygulanacak tedavi metodu, hastalığın türü ve derecesine göre değişiklik göstermektedir. Fizik tedavi seans ücretleri hakkında daha detaylı bilgi almak için bize mail veya telefon yoluyla ulaşabilirsiniz.

Pandemi sürecinde evde fizik tedavinin hastane ortamına göre daha hijyenik olması, Hastaya özel ve hastanın ihtiyaçlarına yönelik olması, Fizyoterapistlerin ticari odaklı değil hasta odaklı çalışması, Hasta için rahat ve esnek saatlerde olması, Süre sınırlamasının olmaması, Hastaya özel olduğu için daha verimli olması gibi birçok avantajı bulunmaktadır. Fizyoterapistler taşınabilir cihaz ve ekipmanlarıyla birlikte hastaya ev ortamında daha hijyenik ve kaliteli bir hizmet sunmaktadır.

Evde fizik tedavi hizmetinde sigorta geçmemektedir.

TAKİP EDİN
BLOG / DUYURU